Dia Internacional de la No-violència i la Pau

El dia 30 de gener, un any més des de l’any 1964 en que es va instaurar aquesta diada, a l’escola Ramon Perelló de Vilagrassa   vam fer un seguit d’activitats relacionades amb la no-violència i la pau.

Tots els alumnes van dibuixar la silueta de la seva mà  i van escriure un missatge que hem deixat penjat a la tanca de l’escola perquè tothom el pugui llegir, vam cantar la cançó Imagine  de John Lennon  i vam llegir un manifest.

Va ser un dia molt bonic que ens va ajudar a reflexionar i tots vam expressar els desitjos per a poder viure en Pau a tot el món.

Les reporteres i el reporter de l’escola de Guimerà

Durant aquests mesos a l’escola de Guimerà les nenes i els nens d’educació infantil i cicle inicial hem fet de reporters i reporteres. Cadascú de nosaltres hem fet fotos de diferents llocs del nostre entorn, viatges, sortides amb la família o esdeveniments que ens han agradat molt. Les hem recollit totes en un àlbum i desprès les hem explicat a totes i tots els nostres companys de classe.

Aquest és el resultat! Ens ho hem passat pipa fem de reporters.

Fem ambients a infantil, és molt divertit!!!

Aquest any els alumnes d’infantil a les tardes treballem per ambients. Els ambients són espais d’aprenentatge on a partir de diferents propostes els alumnes actuen, observen, experimenten, construeixen, inventen, imaginen, comparteixen, es relacionen… i interactuen amb els altres.
Els ambients són mensuals, cada mes variem d’activitats i de materials i els anem introduint setmanalment a poc a poc. Treballem diferents activitats relacionades amb: natura, psicomotricitat fina o lletres, artistes, joc simbòlic, biblioteca, construccions, racó de matemàtiques i racó sensorial (taula de llum).
Realitzant aquestes activitats els alumnes aprenen jugant i s’ho passen d’allò més bé.

TV3 a l’Escola de Guimerà

Avui al matí han vingut a gravar-nos a l’escola els de TV3 per fer un reportatge del programa 30 minuts. Ens han gravat mentre estàvem al pati i també a dins de l’aula. Han vingut tres persones a gravar i han portat un micròfon, una càmera, un focus lluminós i un trípode. Han utilitzat diferents plans per gravar-nos mentre jugàvem i treballàvem.

<Ha estat com un dia normal però hi havia una càmera>

<M’ha agradat molt que vinguin els de TV3 perquè sortirem a la televisió>

<He tingut una mica de nervis però estava alegre>

<He estat contenta i nerviosa>

<M’ha fet molta il·lusió que vinguin a gravar-nos>

 

 

Ens visita l’autora Mar Font

Dilluns 3 de febrer les escoles de tota la ZER vam rebre la visita de l’autora del llibre que hem llegit durant el primer trimestre: Tu voldries ser el meu avi?

La Mar ens va explicar que és mestra de música a una escola però la seva afició des de petita és escriure contes i novel·les, ja que en la seva infància li agradava molt llegir novel·les policíaques de l’Agatha Cristie.

Ens va donar eines que utilitza per escriure una novel·la com per exemple: basar-se en espais coneguts, personatges reals, així com deixar anar la imaginació i modificar la realitat al gust de l’escriptor/a.

Vam realitzar una descripció d’un avi a partir de diferents adjectius i preguntes que ella va utilitzar per crear avis de la novel·la, i els companys/es havien d’endevinar de quin es tractava. Finalment, vam fer una activitat amb l’aplicació Plickers, on mitjançant preguntes de comprensió relacionades amb la novel·la havíem de col·locar d’una manera o d’una altra la targeta codificada per respondre correctament. Amb el mòbil vam comprovar si aquestes eren correctes.

Vam tenir la sort d’emportar-nos el llibre dedicat i firmat per ella.

Moltes gràcies Mar per fer-nos passar una estona molt divertida i transmetre’ns el gust per la lectura.