CAMÍ DE TRANSHUMÀNCIA FINS LA PLETA DE SALELLES

Avui els alumnes de cicle mitjà i superior han seguit el camí de transhumància fins arribar a la Pleta de Salelles. En aquest punt ens hem trobat els alumnes de l’escola Els Roures i els alumnes de l’escola Llevant per compartir coneixements treballats durant el curs i passar un dia junts.

Els alumnes de l’escola Llevant d’Oristà han seguit el camí ramader fins a la Torre d’Oristà passant prop de Planoguera i han arribat fins a Salelles per Puisaulens. Els alumnes de l’escola Els Roures de St. Feliu Sasserra han fet el Camí Ramader de Marina (camí central que passa pel Lluçanès fins a Alpens i segueix cap al Pla d’Anyella) fins a Salelles iniciant el trajecte al punt de Pla Moixons, passant pel tram empedrat de Cal Poll, carrer Gafarró, la Farigola i Salelles.

Les dues escoles han estat treballant el tema de la transhumància durant tot el curs amb múltiples activitats relacionades. En aquesta ocasió la sortida ens ha servit per a fer el treball de geolocalització, tan en mapes de paper a diferents escales, com en mapes digitals a través del My Maps. Aquesta eina ens ha permès poder traçar els dos recorreguts per a poder trobar-nos, marcar els punts interessants que hem trobat en el camí i alhora poder-ho compartir entre les dues escoles!

El treball de recerca, descripció, documentació i localització dels punts del camí ramader ha estat una tasca interessant. Hem pogut referenciar tres cabanes de pedra seca, parets de pedra seca que limitaven les feixes de cultiu, trams de camí empedrat, dos carrers nascuts a l’entorn del camí ramader ( C/ Gafarró i nucli de la Torre d’Oristà), dues pletes  i les saleres, dues fonts, pas de dues rieres (Gavarresa i Bassí), una bauma… Al mateix temps, la sortida ens ha servit per fer observació i aprendre a identificar algunes plantes i altres senyals que la natura ens ofereix. Un treball amb el que l’alumnat de cicle mitjà aprofundirà amb l’objectiu de conèixer el benefici d’algunes de les plantes trobades, podent relacionar el que ja s’ha après sobre aquest tema a l’aula.

Ha estat una sortida molt interessant que ens ha permès conèixer una mica més bé el nostre entorn, més enllà de les carreteres asfaltades.

Conèixer per estimar i estimar per protegir. Aquesta és una de les reflexions de la jornada.

Aquí podeu veure algunes fotos.