ART I CONNEXIÓ (projecte bianual)

L’Escola de Música i Arts del Lluçanès (EMAL) ha iniciat aquest curs 2020-2021 el projecte “Art en Connexió”, un projecte de col·laboració amb 9 escoles de primària del Lluçanès (La Forja, Heurom, Aurora, Gafarró, Terra Nostra, Fedac, Lluçanès, Llevant i Els Roures).

Es tracta d’un projecte artístic que pretén explorar diferents àmbits creatius a partir d’una cançó, a través del treball conjunt i col·laboratiu amb les altres escoles. Els infants de cicle inicial han hagut d’inventar-se la coreografia, el vestuari i la decoració a través de comissions de treball amb companys i companyes d’altres escoles i, a més, cada grup-classe s’ha hagut d’inventar una part de la lletra de la cançó i una percussió corporal per acompanyar aquesta lletra.

Durant el mes de febrer l’EMAL ha visitat totes les escoles participants per tal de treballar la part interpretativa i vocal de la cançó i fer un petit taller de percussió corporal per tal de dotar d’eines a l’alumnat per inventar-se els seus propis patrons de percussió.

Un cop acabat tot el procés creatiu, els infants acabaran de preparar la posada en escena per tal d’enregistrar un vídeo conjunt que reflectirà tot el procés i el resultat final i que compartiran amb tota la ciutadania.

Per enregistrar l’acompanyament instrumental de la cançó es comptarà amb les bandes escolars de les escoles Heurom i La Forja i amb el professorat de l’EMAL.

En el context actual, d’aïllament dels infants en grups bombolla, un projecte d’aquestes característiques on es posa en valor la connexió de les escoles i dels infants i el treball compartit per assolir un objectiu comú, pren més importància que mai.
Curs 23-24

Curs 20-21

Projecte artístic que pretén explorar diferents àmbits creatius a partir d’una cançó, a través del treball conjunt i col·laboratiu amb les altres escoles.

El nen enamorat de la lluna

Resultat final: https://www.youtube.com/watch?v=rozew-C-SL4