El divendres 27 d’octubre es va realitzar a l’escola un taller de ciberseguretat gràcies al «PECT Pobles Vius i Actius» dins el programa «Projecte RuralCatLab» cofinançat per la Generalitat de Catalunya, en el marc del Programa FEDER.
La formació de ciberseguretat va esdevenir molt interessant i de gran aprenentatge per als assistents. Val a dir, que les famílies que van poder estar-hi, van participar de valent exposant els seus coneixements i compartint-los, així com fent preguntes molt interessants per l’aprenentatge de tots i totes.
En quant a la temàtica, es van tractar els següents temes:
- Què és Internet? Com funciona? . L’Internet de les coses.
Aquesta última definició fa referència al fet que les coses, els objectes, tenen Internet, com ara un hivernacle.
- Riscos. Com ens protegim?
A Internet, sobretot ara amb la intel·ligència artificial, és molt fàcil ser enganyats, per tant, ens van recomanar no acceptar mai peticions de desconeguts.
Les imatges que pengem a les diferents plataformes, passen a ser propietat d’aquestes i de manera conscient o inconscient, així com altres dades que poden vendre.
Quan portem un telèfon al damunt, en tot moment, poden saber quin és el nostre recorregut.
Per tal de protegir-nos:
-No fer servir la mateixa contrasenya a tot arreu, mai compartir-la amb ningú i sobretot no fer servir 123456! com a contrasenya.
-Canviar la contrasenya cada cert temps (uns sis mesos com a màxim).
– Fer còpies de seguretat.
– Els navegadors han de tenir l’encapçalament «https» per tal de ser segurs,.
-Les cookies és millor si les rebutgem, deixen registre.
- Segon factor d’autentificació. Xarxes socials. Privacitat.
Recomanaven fer un doble factor d’autentificació.
A les xarxes socials, vigilar què diem i com ho diem. A qui afegim? Quant de temps dediquem a les xarxes socials?
Els perfils haurien de ser privats i mai donar dades. Les càmeres les hauríem de tenir tapades.
Per tal de protegir als infants, els hi podem preguntar: Això que penges, ho podries ensenyar als pares?Finalment, van donar a l’escola un hivernacle domotitzat i varen explicar com funciona per tal de poder comprovar l’estat de les plantes: la temperatura, la llum, la humitat i anar fent un seguiment d’aquestes amb una placa wappsto.bit. El professorat disposa d’una guia formativa per tal que l’alumnat pugui dur a terme activitats de programació.