ELS FORNS D’OLI DE GINEBRE A RIBA-ROJA D’EBRE

Aquest primer trimestre amb la col·laboració dels “AMICS DE RIBA-ROJA” hem engegat un projecte comú amb tot l’alumnat de la ZER: “Els forns d’oli de ginebre”. L’alumnat de cada població ha treballat els forns dels seus respectius pobles.

L’alumnat de cicle superior va anar a visitar el forn del Quimet. On una arqueòloga els hi va explicar el treball que estaven fent de restauració.

Després aquest alumnat a través d’un PowerPoint van explicar als diferents cicles i a l’escola 1 d’Abril la seva vivència.

La Universitat de Girona ens va proposar col·laborar amb ells sobre la introducció de nous continguts d’una aplicació informàtica.

El dia 5 de novembre tot l’alumnat de la ZER va participar en la V Festa de l’oli de Ginebre.

Per poder dur a terme aquest projecte el professorat va fer una formació prèvia que ens va facilitar el CRP de la Ribera d’Ebre.

Estem molt agraïts i agraïdes als amics de Riba-roja que ens van ajudar en portar aquest projecte endavant i ens van facilitar la Maleta Pedagògica.

QUÈ HEM FET?

EDUCACIÓ INFANTIL

CICLE INICIAL

CICLE MITJÀ

CICLE SUPERIOR

1. Antonio Castellví Casas

Felicitats professors i al col·legi Sant Agustí de Riba-roja i La Palma d’Ebre, que heu portat a transmetre a l’alumnat, la importància etnològica del nostre patrimoni no només local que és de la Ribera d’Ebre que s’està treballant per donar-li el valor de Zona Etnologica Nacional i gràcies als alumnes per l’entusiasme que estan portant aquest treball.