TALLER DE CIBERSEGURETAT

Des del “PECT Pobles Vius i Actius” es va dur a terme a la nostra escola un taller pràctic de formació i conscienciació sobre ciberseguretat destintat a personal i famílies -escolars i adults- de l’escola, ajuntament, entitats socioculturals i veïns/es del municipi.

Els continguts d’aquest taller van ser:

• Les TIC i l’internet de les coses.
  • Riscos en les noves tecnologies: seguretat, privadesa.
  • Risc individual: Xarxes socials, mòbils, ordinadors.
  • Risc col·lectiu: Filtres de continguts, WiFis, equips compartits, assistents, domòtica, internet de les coses.
  • Taller pràctic utilitzant  d’exemple un hivernacle domèstic domotitzat. Es van treballar aspectes de ciberseguretat de les llars, incloent consells de configuració i protecció.
  • Torn obert de preguntes. Vam poder resoldre dubtes sobre la protecció parental, eines per protegir els nostres dispositius, etc.

Cal dir que vam poder comptar amb la presència de membres de l’àrea TIC del Departament d’Educació de les Terres de l’Ebre: la Sra. Marissa Valls (cap de l’àrea cultural digital), el Sr. Josep Ropals (gestor TIC) i la Sra. Anna Ortí (cap dels mentors digitals).

Podeu veure part de les fotos de l’activitat a continuació:

Aquest taller va ser previ a la donació d’un hivernacle per a l’escola. En aquest enllaç està la publicació de l’article sobre el “viver domotitzat”.