Projecte La Romànica

   

Durant el 2n trimestre l’alumnat d’E.I, C.M. i C.S. han treballat l’Església Romànica. 

Els alumnes d’E.I vam estar treballant l’Església Romànica com si fossem investigadors. Davant de l’explicació de les característiques generals de l’església, vam treballar la numeració i les figures geomètriques amb elements arquitectònics que ens trobàvem pel voltant de l’església (rectangles a les finestres, arc de mig punt entès com un semicercle, comptatge de les dovelles de l’arc).

Finalment, vam trobar els signes dels picapedrers i vam dissenyar els nostres propis.

Va ser un aprenentatge motivador per als alumnes més petits de l’escola.

Pel que fa a C.M i C.S, vam visitar l’església observant la seva arquitectura, vam fer la lectura i recerca d’informació de dos llibres dedicats a l’església, “Església Romànica de la Palma” de Rossend Escolà i “El romànic lluminós” d’Antoni Bladé. Amb la informació extreta dels dos llibres van escriure el diàleg de la visita, van fer un díptic i un cartell informatiu que van repartir als locals del poble.

El dimecres anterior a la visita vam fer galetes amb forma d’església i  inscripció “ La Romànica” per donar-les a tots els assistents.

El dia de la visita els alumnes de C.M. van explicar l’arquitectura de l’església pel seu exterior i els de C.S. de l’interior. 

Per acabar van ballar una sardana dedicada a l’església “ la romànica del segle XII” de Josep Enric Peris i van repartir les galetes a tots els assistents. 

Va ser una activitat molt enriquidora on es van treballar molts aspectes de manera transversal i es va superar el repte de parlar en públic, davant d’unes 40 persones. A més a més de l’aprenentatge de l’època i l’art romànic, l’alumnat de cicle superior i cicle mitjà, per poder arribar al resultat final, ha hagut de realitzar diferents fases avançant en el procés. Observació, recerca i síntesi d’informació, creació de documents informatius, memorització i exposició de la informació. Balls i danses tradicionals, així com preparar una recepta per elaborar les galetes, mesurant les quantitats d’ingredient necessàries. Així doncs, observem que amb aquest projecte s’han treballat diferents conceptes amb transversalitat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>