VISITES PEDAGÒGIQUES: PROGRAMA PACTE

Del dia 26 al dia 29 de febrer, emmarcat dins el programa PACTE, les escoles de la ZER vam acollir mestres de les ZERs Terra Alta Nord, Terra Alta Centre, Ports Algar i L’Oliver amb l’objectiu de compartir de primera mà el projecte educatiu de la nostra ZER, mostrant com desenvolupem les diferents franges de treball amb l’alumnat i vivim el dia a dia a les nostres escoles. Alhora aquestes estades ens han servit per reflexionar sobre la nostra pràctica educativa. Donem les gràcies a les companyes de les ZERs visitants per les seves positives reflexions envers la nostra organització de ZER i les metodologies i eines emprades a les nostres escoles. Sabem que compartir ens fa créixer a tots i totes en benefici de la qualitat educativa de les escoles públiques del nostre país.

El Departament d’Educació crea el PACTE (Programa d’innovació pedagògica d’acceleració de la transformació educativa), amb la finalitat de proporcionar als centres participants els recursos i les eines necessàries per impulsar la transformació del centre a través de l’actualització del projecte educatiu, amb una revisió del propòsit institucional, l’organització del centre, les metodologies de treball, la cultura de l’avaluació i la incorporació de mesures d’inclusió i equitat educatives, per esdevenir una organització escolar autònoma, centrada en l’alumne/a, amb capacitat d’interactuar amb l’entorn.