SORTIDA PNIN DE POBLET CI ZER CONCA

A la comarca de la Conca de Barberà hi ha el Paratge Natural d’Interés Nacional de Poblet que té un règim de protecció especial, gestionat dins la xarxa d’espais naturals protegits de Catalunya.

Des de fa molts anys els alumnes de tots els nivells de les escoles de la ZER, gràcies a la col·laboració del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, realitzen excursions per conèixer aquest indret, els seus espais, elements culturals, la fauna i la flora.

Enguany, els nens i nenes de cicle inicial han visitat la zona del barranc de la Trinitat.

Prèviament a la sortida, a cada escola es va fer un taller molt interessant on les nenes i els nens de cicle inicial van aprendre a identificar els rastres dels diferents animals que habiten el paratge.

El dia de l’excursió van conèixer les fonts del barranc de la Trinitat, i, amb activitats engrescadores i molt motivants van poder:

• Situar les fonts al plànol de l’indret.
  • Conèixer les característiques d’alguns dels arbres de la zona.
  • Identificar algunes de les plantes que viuen al costat de les fonts.
  • Familiaritzar-se amb els rastres dels animals que viuen en aquesta zona.
  • Sentir com canten els ocells i aprendre a identificar alguns d’ells amb un joc molt divertit.
  • Construir una menjadora pels ocells.

A més, van gaudir de la bonica zona de pícnic de l’ermita de la Trinitat i de l’espai natural per jugar i descansar.

Aquest curs, degut a les retallades, el Consell Comarcal només ha pogut subvencionar l’excursió d’un dels cicles, esperem que de cara al curs vinent hi hagi més diners i puguem tornar a realitzar les visites tots els nens i les nenes de la ZER.

Agraïm al Consell Comarcal la col·laboració econòmica i a les monitores i els monitors de Cel Rogent la fantàstica organització dels tallers i la sortida.

Aquí us deixem el link del paratge, per si us animeu a veure tot el que nosaltres hem pogut descobrir i un mapa de la zona:

➡ https://parcsnaturals.gencat.cat/web/.content/Xarxa-de-parcs/paratge-poblet/el_paratge/mapa/planol/planol-ca-es.pdf