PARTICIPEM AL LET’S CLEAN UP EUROPE!

Alumnat i mestres de les quatre escoles de la ZER han participat al Let’s clean up Europe! Una iniciativa de sensibilització que pretén promoure mesures de prevenció i fer una recollida i classificació de residus que trobem al nostre entorn proper. Podeu veure la nota de premsa que va trametre l’organització als mitjans de comunicació:

➡ http://residus.gencat.cat/ca/actualitat/noticies/detall/np_LCUE2021

Va ser una acció conjunta amb les altres escoles i instituts de la comarca perquè tots els nens, nenes, nois, noies i mestres volem viure en un món millor i més net. Podeu veure la participació de tots els centres al següent enllaç:

➡ https://padlet.com/e3990106/letscleanupeurope

A l’Escola Valldemur de Barberà de la Conca van fer la recollida pels carrers i places propers a l’escola i pels camins del voltant del poble. Van adonar-se que la presència de residus era major com més a prop del poble estaven i que n’hi havia menys quan s’allunyaven de Barberà. Per què? Una observació per a la reflexió.

A l’Escola Antoni Tous de Pira van fer la recollida pels voltants de l’escola, al parc, al Tossal de la Bala, la Font del Pi. Van tornar amb les bosses ben plenes. Al pati, van fer estimacions de la quantitat recollida i van quedar sorpresos quan, després de pesar les bosses, van comprovar que havien recollit més de 40 Kg de brossa! No s’esperaven trobar tants residus.

A l’Escola Sant Roc de Rocafort de Queralt van sortir a netejar la llera dreta de la Rassa de les Carduelles. Entre els residus que van trobar, van veure un petit plàstic mig enterrat i la seva sorpresa va ser que quan el van aconseguir desenterrar, van veure que era un envàs que travessava una arrel molt gruixuda d’un arbre! Quants anys portava aquest envàs a la natura? Quants anys costa que un envàs de plàstic es desintegri? Una situació que els va fer reflexionar molt sobre l’acció que estaven duent a terme.

A l’Escola Sagrat Cor de Solivella va recollir els residus pels voltants de l’escola, al parc, als equipaments municipals i la pista poliesportiva. A la tarda, després de parlar i reflexionar sobre la tasca de neteja que havien fet, es van engrescar creant un rap amb missatge per fer arribar a tothom el que havien viscut!

Tots i totes ens vam sentir molt satisfets d’ajudar al nostre planeta i fer-lo una mica millor. Ara tenim els nostres pobles i la nostra comarca una mica més nets. Però això no s’acaba aquí… cal que petits i grans ens impliquem cada dia en tenir cura del nostre entorn, estimar-lo i respectar-lo!

LET'S CLEAN UP EUROPE