EDUCACIÓ INCLUSIVA: COM LA FEM REALITAT A LA ZER CONCA DE BARBERÀ?

Sabem que el món no pot ser inclusiu sense una escola inclusiva. Segons Pere Pujolàs (2005), l’escola inclusiva és aquella en la qual poden aprendre junts alumnes diferents. És l’escola que inclou a tothom i no exclou a ningú. És l’escola de i per a tothom. A la nostra ZER ens esforcem per fer-ho possible i sabem que les escoles no només et preparen per a la vida, són la VIDA mateixa i per aquest motiu és necessari crear una educació inclusiva.

Ens preguntem… a les nostres escoles tothom hi és present?, la diversitat és respectada?, oferim espais de benestar?, tot l’alumnat aprèn al màxim de les seves possibilitats?

En el nostre dia a dia, el claustre acompanyem a tot l’alumnat perquè pugui participar en tot moment en les activitats de l’aula i del centre. La MESI (l’actual mestra d’educació al suport inclusiu) i la vetlladora intervenen sempre dins l’aula, conjuntament amb els tutors i tutores, per oferir una atenció tan individualitzada com sigui possible.

Amb l’organització del treball a les nostres aules fomentem un aprenentatge cooperatiu, vivencial, autònom, significatiu…. Planifiquem i dissenyem activitats i propostes de treball que valoren el procés d’aprenentatge i que ofereixen diverses possibilitats de participació on l’alumnat té cabuda potenciant les seves capacitats i habilitats. Elaborem possibles adaptacions curriculars a aquell alumnat que presenta necessitats educatives especials amb la finalitat d’adaptar i millorar el seu propi procés d’aprenentatge.

Tot el claustre potenciem i participem en les diferents reunions de la Comissió d’Atenció Educativa Inclusiva (CAEI), així com en les diverses Comissions Socials. Mantenim també coordinacions constants amb els serveis educatius que participen en el dia a dia a l’escola com poden ser, l’Equip d’Atenció Psicopedagògica (EAP), els serveis externs com poden ser CDIAP, CSMIJ o CREDA o altres serveis privats.

L’educació és un viatge, no una carrera. I en aquest viatge cada infant segueix el seu ritme. Així doncs, continuem viatjant junts?