Experiències professionals a l’institut

Des de la matèria d’Emprenedoria, els alumnes de 4rt hem fet un treball sobre el nostre futur laboral. L’alumne David Rodríguez va investigar sobre la professió de Tècnic d’emergències sanitàries (conductor d’ambulàncies). Per saber més sobre aquest món laboral, es va posar en contacte amb un professional d’aquest àmbit, en Fabián Ruíz.

En Fabi el va ajudar molt: a més d’informar-lo sobre la professió, va demanar permisos a la base de Quart perquè el nostre company pogués anar a visitar les ambulàncies, tant les urgents com les de programat (no urgents). Després d’una llarga tarda veient totes les ambulàncies per dins i per fora, li va presentar el personal que treballa a cada lloc i les seves funcions, el va acompanyar a veure el TAM (transport aeri medicalitzat), un helicòpter per situacions urgents i per si això no fos poc, va demanar al seu cap si podria portar una ambulància el dia de la presentació d’en David.

El dia de l’exposició, en Fabi va venir a veure el treball d’en David i va explicar-nos a la resta dels companys la professió de Tècnic d’emergències sanitàries. Va ensenyar-nos l’ambulància i ens va explicar l’equipament, situacions que es trobaven al carrer, els avantatges i inconvenients d’aquest treball, i moltes anècdotes de la seva professió.

Va ser una exposició molt entretinguda i divertida, i una experiència nova per a tots nosaltres. Des d’aquest espai li volem donar les gràcies a en Fabi per compartir amb nosaltres el seu treball i sacrificar tant de temps per nosaltres. Ens va agradar molt la seva explicació i tots els coneixements que ens va ensenyar. Esperem que torni aviat!