L’historiador del Museu del Ter, Pere Casas, ens explica com fer una bona recerca

Aquest mes d’octubre els alumnes de 4t d’ESO han d’acabar de decidir quin tema trien per al seu Treball de Recerca, i començar a buscar la informació necessària per a realitzar-lo.

Actualment, el nostre partner, el Museu del Ter, es dedica a àmbits de conservació, acció cultural, promoció turística…, i un dels seus punts forts és la recerca. És per això que des de l’institut vam pensar que podria ser interessant convidar en Pere Casas, l’historiador del museu, perquè ens expliqués una mica com fan ells la recerca al museu, i també perquè donés pautes als alumnes sobre metodologia i de com citar correctament les referències bibliogràfiques.

La xerrada d’en Pere va ser d’allò més interessant, ja que no només va explicar als nois i noies com fer una bona recerca, sinó que també els va donar idees més precises de com encarar alguns dels temes proposats per l’alumnat. D’entre moltes altres coses, l’historiador va parlar sobre els diferents tipus de fonts que podem fer servir a l’hora d’obtenir la informació (orals, audiovisuals, escrites…), i també va insistir molt en el fet de citar com cal tota la bibliografia que es recull, ja que és important indicar sempre les referències del lloc del qual traiem tota la informació.