Projecte FAIG

Institut del Ter: Capdavanters en Innovació Educativa amb el Projecte Faig

L’Institut del Ter ha estat seleccionat per participar en el projecte Faig, impulsat pel Departament d’Educació. Hem estat escollits com un dels tres instituts d’Osona per implementar aquesta iniciativa pionera, que destaca per la seva enfocament en la metodologia “maker”.

La metodologia “maker” és un enfocament educatiu que promou l’aprenentatge pràctic i l’exploració creativa. Basada en l’idea de “fer” o “crear”, aquesta metodologia enfatitza l’importància de l’experimentació, la innovació i el treball manual. Les característiques clau són:

1. Aprenentatge Actiu i Pràctic: En lloc de l’aprenentatge passiu, els estudiants es converteixen en creadors actius, construint objectes físics i desenvolupant projectes pràctics.
  2. Resolució de Problemes i Pensament Crític: Encoratja els estudiants a pensar de manera crítica i creativa per solucionar problemes reals, fomentant així habilitats de resolució de problemes.
  3. Col·laboració i Compartiment de Coneixement: Promou la col·laboració i l’intercanvi d’idees entre els participants, creant una comunitat d’aprenentatge col·laborativa.
  4. Tecnologia i Fabricació Digital: Inclou l’ús de tecnologies com la impressió 3D, la robòtica, la programació i la fabricació digital, proporcionant als estudiants les eines per materialitzar les seves idees.
  5. Autonomia i Personalització: Permet als estudiants seguir els seus interessos i passió, personalitzant el seu procés d’aprenentatge i fomentant la seva autonomia.

En resum, la metodologia “maker” és una forma poderosa d’ensenyar i aprendre que prepara els estudiants per al món modern, equipant-los amb habilitats clau en l’àmbit de la tecnologia, la innovació i la creativitat.

Eixos Clau del Projecte:

1. Aprofundir en l’Aprenentatge per Projectes: Ens comprometem a consolidar aquestalínia pedagògica dins del nostre centre, creant un ambient d’aprenentatge dinàmic i participatiu, on els estudiants puguin desenvolupar les seves habilitats i passió per l’aprenentatge.
  2. Projectes amb Impacte Social i Ambiental: Connectem els nostres projectes amb desafiaments reals, socials i mediambientals, proporcionant als nostres alumnes oportunitats per desenvolupar Projectes d’Aprenentatge amb Sentit, que no només enriqueixen el seu coneixement sinó que també contribueixen a un futur millor.
  3. Innovació amb Metodologia “Maker”: Integrarem la fabricació digital i les tècniques “maker” en els nostres projectes educatius. Això permetrà als estudiants explorar solucions creatives i innovadores, aplicant la tecnologia per respondre a les necessitats i reptes del nostre entorn.

Recursos Tecnològics Disponibles:

• Aula Digital: Un espai equipat amb les últimes tecnologies per fomentar un aprenentatge interactiu i modern.
  • Plòter de Tall i Tall i Gravat Làser: Permetent als estudiants explorar el disseny i la producció de materials amb alta precisió.
  • Producció Audiovisual: Recursos per desenvolupar projectes multimèdia, des de la filmació fins a l’edició.
  • Brodadora Digital: Introduint els estudiants en el món del disseny tèxtil i la moda digital.
  • Electrònica i Robòtica: Per explorar les bases de la programació, automatització i innovació tecnològica.
  • Impresores i Escàner 3D: Obrint les portes a la creació i modelatge en tres dimensions.

Per a més informació sobre el projecte Faig i les seves metodologies, visiteu aquest enllaç.

A l’Institut del Ter, ens fa especialment feliços liderar aquesta iniciativa educativa i esperem amb il·lusió veure els fruits d’aquesta aposta innovadora en l’aprenentatge dels nostres estudiants.