Preinscripció

Guia per a la preinscripció en línia i matrícula del curs 2024-2025

Clicant al següent enllaç trobareu una guia completa del procés de preinscripció editat per la generalitat: Guia Preinscripció 23-24

Presentació de sol·licituds: Del 8 al 20 de març (a partir de les 9:00)

1) Sol·licitud:

La sol·licitud de preinscripció és electrònica i es pot fer des de qualsevol ordinador, tauleta o mòbil amb connexió a Internet, accedint al web preinscripcio.gencat.cat.

Cal que el pare, la mare o el tutor o tutora legal que faci el tràmit tingui una eina d’identificació digital, com pot ser la T-CAT, el DNI electrònic, el sistema Cl@ve o l’IdCAT Mòbil.

En cas de dubtes, des de l’Institut del Ter donarem suport en la tramitació de les sol·licituds. Ja informarem de com demanar hora.

2) Prepara la documentació que, si escau, hauràs d’adjuntar a la sol·licitud

DOCUMENTACIÓ QUE NECESSITARÀS PER FER LA SOL·LICITUD DE PREINSCRIPCIÓ

La documentació s’ha d’adjuntar, a la sol·licitud, fotografiada o escanejada. És convenient tenir-ne una còpia preparada al dispositiu que s’utilitzarà per fer la preinscripció.

Si s’utilitza la sol·licitud electrònica, en el cas d’alumnes ja escolaritzats a Catalunya, cal:
– Especificar-hi el número identificador del Registre d’alumnes de Catalunya (RALC), i no cal aportar cap document identificatiu perquè les dades ja consten al Registre. Aquest codi el proporciona l’escola on s’ha cursat la primària o també es pot trobar (si es disposa d’identificació digital) a la següent adreça web: https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/eso/informat/prepara-documentacio/

Si s’utilitza la sol·licitud en suport informàtic (sense identificació electrònica), cal adjuntar-hi:
– El certificat electrònic de la inscripció de naixement, el llibre de família o bé altres documents relatius a la filiació. Si l’infant o jove es troba en una situació d’acolliment, el document que cal aportar és la resolució d’acolliment del Departament de Drets Socials.
DNI o NIE del pare, la mare o el tutor o la tutora de l’alumne si s’utilitza la sol·licitud en suport informàtic. Sempre s’haurà d’adjuntar el passaport o si és estranger d’un país membre de la Unió Europea el document d’identitat del país d’origen.

DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA DELS CRITERIS PRIORITARIS (Germans al centre, família nombrosa, família monoparental, renda garantida, etc )  .

Consulta en aquest enllaç tota la documentació que hauràs de presentar: https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/eso/informat/prepara-documentacio/

3) Presenta la sol·licitud i fes-ne el seguiment:

Trobaràs l’aplicació per crear, gestionar i consultar la teva sol·licitud al següent link: preinscripcio.gencat.cat

Codi Institut del Ter: 08072176

4) Obté el teu identificador digital IdCAT Mòbil de forma ràpida i senzilla.

Per obtenir el teu identificador digital IdCAT Mòbil només has de seguir les instruccions del següent enllaç: IdCat Mòbil