Inauguració de l’institut Viladomat

El nou edifici de l’Institut Viladomat es va inaugurar el dia 20 de desembre amb un acte presidit pel conseller d’Educació, Josep Bargalló, i el primer tinent d’alcaldia i regidor de l’Eixample, Gerardo Pisarello, i una mostra dels projectes que l’alumnat del centre ha realitzat aquest primer trimestre del curs 2018-2019.

A l’acte d’inauguració també hi van participar quatre de les dones que donen nom a diferents espais polivalents del centre; la pedagoga musical Dolors Bonal; la matemàtica Pilar Bayer; la científica Conxita Solans; i l’enginyera Laura Tremosa. Hi va ser molt present el record de la fotògrafa Joana Biarnés,  que va morir dimecres i havia d’assistir a l’acte perquè l’espai fotogràfic de l’institut porta el seu nom.

El nou equipament, que acollirà tres línies d’ESO i dues de batxillerat, ha anomenat diferents aules i espais polivalents del centre amb noms de dones catalanes destacades. A més de les assistents a l’acte d’inauguració, altres espais portaran els noms de Neus Català (sala d’usos múltiples), Dolors Aleu (aula tècnica), Lola Anglada (aula tècnica), Rosa Leveroni (biblioteca), Joana Biarnés (fotografia); i Micaela Chalmeta (menjador).

A l’acte hi va assistir tota la comunitat educativa de l’Institut Viladomat i les famílies dels seus 250 alumnes. A més d’una bona representació de la resta de centres educatius del districte i de la ciutat i de les institucions que, des de diferents àmbits, tenen relació amb el dia a dia del centre o amb la construcció del nou edifici: Consorci d’Educació i els serveis educatius, els arquitectes responsables del projecte, el Districte de l’Eixample, la inspecció educativa, les associacions de veïns…

Paral.lelament a l’acte, la mostra de projectes d’aquest primer trimestre del curs va donar a conèixer el treball que ha estat realitzant l’alumnat d’aquest institut des que es va iniciar el curs 2018-2018. Una oportunitat per conèixer de prop la seva forma de treballar, creant situacions d’aprenentatge a partir de diferents eixos d’interès des d’on es treballen totes les àrees de coneixement que s’interrelacionen.

(informació extreta de la web del Consorci)