Aprenem a programar amb Scratch

En el marc de la Situació d’Aprenentage ‘La Premsa’, els alumnes de 2n d’ESO han hagut de resoldre el repte d’animar la revista digital del centre amb algun entreteniment interactiu.
Aquest plantejament ens ha permès introduir els alumnes en el món de la programació per mitjà del llenguatge Scratch.
Scratch és un llenguatge de programació per blocs creat pel MIT que ha esdevingut el punt iniciàtic universal al món de la programació per a nois entre 8 i 16 anys. Avui dia, compta amb una comunitat de 12 milions d’usuaris (entre els quals els alumnes de 2n d’ESO dels nostre institut) que comparteixen més de 17 milions de projectes de programació.
És, per tant, un entorn excel·lent per imaginar, crear i col·laborar en nous projectes interactius, ja siguin jocs, animacions o històries de qualsevol mena. I tot, mentre es desenvolupa la capacitat de resoldre problemes inherent a la programació informàtica i es milloren les estratègies de comunicació visual.
Ei!, i no us ho perdeu!, a sobre, és divertit…