ELS PÒDCASTS A LLENGUA CATALANA I LITERATURA (1r d’ESO)

 

Aquest trimestre, els alumnes de 1r d’ESO de l’institut han participat en un emocionant projecte a la matèria de Llengua Catalana i Literatura: la creació de pòdcasts per parelles amb temàtica lliure. Aquesta iniciativa ha permès als estudiants explorar diferents aspectes de la comunicació i la creativitat, tot aprenent i aplicant coneixements nous.

L’alumnat d’aquesta edat sovint percep l’estudi de la llengua i la literatura com una matèria desconnectada del seu món i interessos, però realment al llarg d’aquest curs han pogut comprovar que no és així. Aquesta percepció pot conduir a una manca d’interès i motivació, així com a dificultats en l’aplicació pràctica dels coneixements adquirits en situacions comunicatives reals.

El repte de la SA que hem fet ha sigut doble: per una banda, s’ha volgut apropar l’alumnat a la llengua catalana d’una manera que resulti rellevant i engrescadora, mitjançant l’ús de formats contemporanis i propers a les seves experiències vitals, com ara el pòdcast. Per l’altra, s’ha buscat que, a través de la creació d’aquest pòdcast en grups, els estudiants no només milloressin les seves habilitats lingüístiques i comunicatives, sinó que també desenvolupessin competències transversals com ara el treball en equip, la planificació de projectes i la competència digital.

Al llarg de la SA, hem après els elements essencials d’un guió, hem treballat l’escaleta (a través d’una escaleta real d’un programa de Catalunya Ràdio), i cada parella ha elaborat el seu propi guió. A més, hem tingut l’oportunitat de gravar i editar els nostres pòdcasts a l’institut, utilitzant les eines tecnològiques disponibles i desenvolupant habilitats tècniques en el procés. Així doncs, amb aquesta SA els estudiants s’han convertit en creadors de contingut en llengua catalana i s’han apropat a la llengua des d’una perspectiva pràctica i significativa promovent el desenvolupament de competències clau per al seu futur acadèmic i professional.

El resultat ha estat espectacular, amb una varietat de pòdcasts que reflecteixen els interessos i la creativitat de cadascuna de les parelles. Estem molt orgullosos de la feina feta pels nostres alumnes i volem compartir alguns dels seus pòdcasts amb tota la comunitat educativa.

A continuació, trobareu una selecció dels pòdcasts que han elaborat els nostres estudiants. Us convidem a escoltar-los i gaudir de la seva imaginació i talent.

Escolteu els pòdcasts dels nostres alumnes a continuació:

  • Cantar i ballar amb música catalana, de la Leire i la Paula, és un pòdcast centrat en descobrir nous artistes catalans i conèixer noves cançons i gèneres musicals catalans.
  • El crim de la musa, de la Laia i l’Emma, és un pòdcast de ciència-ficció que vol simular “Crims” amb un toc d’humor simulant diversos assassinats que passen a l’institut. No us deixarà indiferents!
  • El racó de l’Aya i l’Eloi us sorprendrà per tot el reguitzell de plats típics catalans que té la nostra cultura.
  • El turisme de la Costa Brava, de l’Inti i la Salimatou, us fascinarà per la reflexió que fan del turisme a la Costa Brava, de l’hostaleria i de diversos indrets que potser no coneixeu d’aquesta zona tan bonica!
  • Fills de l’aventura és un pòdcast fet per en Pau i la Paula on expliquen els diversos esports d’aventura que podem fer a Catalunya i aporten opinions molt diverses sobre tots aquests esports.
  • Mm, que bo!, de la Marta i la Israe, és un pòdcast de cuina on ens expliquen la cuina catalana i la nostra gastronomia.
  • Pòdcast now, d’en Miquel, us sorprendrà per la capacitat que té d’autoreflexió de tots els videojocs que coneix.
  • Un nou esport, d’en Marc i l’Ismail, és un pòdcast on explica el naixement d’un nou esport. El voleu descobrir?

 

Com ja veieu, hi ha moltes temàtiques i n’hi ha per triar i remenar. Esperem que els gaudiu tant com nosaltres ho hem fet!

Gràcies per la vostra atenció i suport continuat als nostres projectes educatius!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut