CFGM Producció Agropecuària

Cicle Formatiu de Grau Mitjà:
PRODUCCIÓ AGROPECUÀRIA

Què hi aprendràs?
A produir aliments vegetals i a conèixer les tècniques per produir aliments d’origen animal aplicant criteris ecològics i mediambientals. A més, aprendràs a vetllar per la qualitat del producte, a instal·lar els equipaments necessaris, així com a realitzar-ne el seu manteniment, respectant les condicions de seguretat laboral i de benestar vegetal i animal.

Què vol dir modalitat dual? (opcional)
Fa referència a què l’estada a l’empresa es divideix en dues fases. A la primera, l’alumne s’hi incorpora per a realitzar unes pràctiques i per a adaptar-se al funcionament de l’empresa. En finalitzar aquest període, s’inicia l’estada remunerada en modalitat de contracte o beca, atenent els criteris d’accés prèviament acordats entre l’empresa i l’Institut.

Com és el treball durant el curs?
L’aprenentatge es du a terme per mitjà del projecte Cooperativa EcoGiola. L’alumnat realitza les tasques necessàries per tirar endavant una cooperativa de producció vegetal i ramadera en els horts i galliners de l’Institut. Es fomenta que els l’alumnat prenguin la iniciativa. Els coneixements teòrics per a fer aquesta feina s’adquireixen a les classes teòriques, de manera que l’horari lectiu setmanal es divideix en teoria i pràctica. A més, es visiten explotacions agràries de la comarca.

Mòduls Formatius
1. Fonaments agronòmics.
2. Fonaments zootècnics.
3. Taller i equips de tracció.
4. Infraestructures i instal·lacions agrícoles.
5. Principis de sanitat vegetal.
6. Control fitosanitari.
7. Implantació de cultius.
8. Producció agrícola.
9. Producció de llet, ous i animals per a vida.
10. Producció de carn i altres produccions ramaderes.
11. Formació i orientació laboral.
12. Empresa i iniciativa emprenedora.
13. Anglès tècnic.
14. Síntesi.
15. Formació en Centre de Treball FCT.
16. Agroecologia.

Organització
Durada: 2000 hores
Distribució: 2 cursos
Horari: matins

Condicions d’accés
Les que marca la normativa específica per accedir a Cicles Formatius de Grau Mitjà. A més, cal disposar de:
∙ Ordinador portàtil.
∙ Roba de treball, calçat de seguretat i tisores de podar.

Sortides
De què pots treballar, quan acabis?
Un cop finalitzat el cicle obtindràs un títol de tècnic i podràs treballar en tot tipus d’explotacions agràries, convencionals o agroecològiques, com a agricultor/a, horticultor/a, fructicultor/a, floricultor/a, criador/a de bestiar o productor/a de derivats làctics i càrnics.
I si vols continuar estudiant, pots:
∙ Seguir amb un altre cicle formatiu de Grau Mitjà o Superior.
∙ Accedir al Batxillerat.

Segueix-nos a Instagram:

@cicleagrari_giola