Història

L’Institut de Llinars del Vallès va ser fundat l’any 1976 com a secció de Formació Professional que impartia electricitat. Era un Centre adscrit al centre de FP Badalona-1 i es va ubicar en l’antiga fàbrica on ara hi ha la biblioteca del municipi.
Al 1978, s’autoritzà la introducció de l’especialitat d’automoció i en el mateix any, s’autoritzà impartir l’especialitat d’administratiu.
En el BOE 217 de 11/9/78 aparegué la creació del Centre com a secció de Formació Professional.
En el 1990 el Centre es convertí en Institut d’Ensenyament Secundari i es començà a impartir BUP per a escolaritzar alumnes de Llinars del Vallès, Vilalba Sasserra, Sant Pere i Sant Antoni de Vilamajor i Santa Mª i Sant Esteve de Palautordera.
Pel que fa a la Formació Professional s’escolaritzaven alumnes de les mateixes poblacions i provenints de Cardedeu, Cànoves i Sant Celoni.
Amb la implantació de la reforma s’inicià l’ ESO el curs 1996/1997.
Al llarg del curs 1997/1998 la comunitat educativa de l’Institut va decidir el nom i el logotip del centre. Així, l’antic IES Llinars ara és l’actual Institut GIOLA, nom que prové de la riera que passa prop de les instal·lacions noves. El logotip va ser escollit per votació i l’autora n’ és l’ex-alumna de l’institut Lucy Pérez Liedl.
El Departament de Treball i Indústria autoritza als alumnes, de determinades promocions, del Cicle Formatiu de Grau Mitjà d’Equips i Instal·lacions Electrotècniques, que obtinguin de manera directa el carnet d’instal·lador electricista en la seva categoria bàsica.
La personalitat del centre queda reflectida en l’escultura que presideix l’entrada, obra de l’artista local Joaquim Camps, és a dir, un estudiant en ple procés d’aprenentatge.
A l’exterior, les plaques fotovoltaiques simbolitzen un interès antic del col·lectiu del centre per les energies renovables.
A l’interior, les plantes i el progressiu enjardinament dels patis interiors denoten l’interès de la comunitat educativa per l’entorn i  la natura.
Des de fa anys es treballa la projecció internacional amb intercanvis i s’ha participat activament en diversos projectes Comenius.