LES INNOVACIONS A LA PREHISTÒRIA

El passat 30 de gener l’alumnat de 1r d’ESO va realitzar el taller “Les innovacions a la prehistòria” al Museu d’arqueologia de Catalunya situat al monestir romànic de Sant Pere de Galligants.

De la mà de dues educadores van conèixer quatre de les més importants innovacions tecnològiques realitzades a la prehistòria i que van transformar la vida dels nostres avantpassats.

Van poder experimentar l’elaboració d’eines lítiques igual que els homes i dones del paleolític. Vam veure també la destressa de l’educadora encenent foc per fricció a la manera  de l’homo erectus (no us perdeu els vídeos!)

EINA PALEOLÍTICA                                                          FOC1                                                            FOC 2

Amb fang van elaborar un vas o atuell de ceràmica decorades amb petxines a l’estil de la ceràmica cardial del neolític.

L’alumnat van conèixer la tècnica de la metal·lúrgia inventada a l’edat dels metalls. La monitora va elaborar davant dels nois i noies una punta de llança de plom amb la tècnica de la forja.