Estrategia Digital de Centre (EDC)

Estratègia Digital de Centre (EDC)

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.
L’estratègia digital de centre té dues parts diferenciades: ESTRATÈGIA (Diagnosi / Objectius / Planificació / Seguiment) I CULTURA (conjunt de documents que reflecteixen l’organització del centre en l’àmbit digital).

Seguint les indicacions del document de definició de l’EDC, s’ha estructurat aquesta part en 4 fases: Diagnosi, Objectius, Planificació i Seguiment, i Avaluació i millora.

El centre ha fet servir l’eina SELFIE amb l’objectiu de fomentar la reflexió personal en relació amb l’ús de les tecnologies digitals per al docència i l’aprenentatge.

SELFIE ha sigut desenvolupat per la Comissió Europea amb un equip internacional d’experts.

Les dades obtingudes permeten extreure conclusions per a fer un diagnòstic de l’estat actual i també per a plantejar-nos objectius a assolir en l’àmbit digital.

Valoració general:

La valoració general és bona, amb unes mitjanes elevades en totes les àrees, especialment en les relacionades amb la pedagogia (E i F). Per altre costat, encara que els resultats no són dolents, les mitjanes més baixes estan relacionades amb l’àrea de les pràctiques d’avaluació (G).

Aquí es pot veure un petit resum d’aquestes dades:

  • S’utilitzen plataformes en línia, a les quals els alumnes també podem contribuir, amb l’objectiu de facilitar el seu aprenentatge.
  • S’assignen diferents activitats que els alumnes han de realitzar fent servir tecnologies segons les seves necessitats, utilitzant aquestes per dur a terme activitats creatives, de manera individual, treballant en grup i en projectes multidisciplinaris.
  • S’ha de millorar a l’hora d’emprar la tecnologia per a donar retroalimentació adequada (feedback) sobre l’aprenentatge dels alumnes, perquè l’alumnat reflexioni sobre el seu aprenentatge i perquè puguin dur a terme observacions sobre el treball dels seus companys.

FacebookTwitterWhatsAppGmail