Visita al Sincrotró ALBA

MIREU MÉS FOTOS

El darrer divendres 23 de febrer, els alumnes de Batxillerat que cursen l’assignatura de física a l’Institut Rocagrossa van assistir a una visita guiada per l’interior del sincrotró ALBA, situat a Cerdanyola del Vallès.

Aquesta instal·lació, única a la part occidental d’Europa per ser un sincrotró de 4a generació, s’ha convertit en una referència clau en la investigació de materials.

Per poder entendre a grans trets què es fa en el sincrotró, cal veure-ho com un microscopi especial. S’acceleren partícules a velocitats comparables a la de la llum produint radiació electromagnètica d’energia similar a la dels raigs X. Amb aquesta radiació s’il·luminen les mostres que volem estudiar i podem “veure” com estan disposats els àtoms en una estructura.

Així mateix, també vam  coincidir un moment amb un antic alumne del nostre centre; Antonio Carballedo, enginyer que treballa en la supervisió de la maquinària d’aquest enorme complex de recerca.

Text i fotos a càrrec de Loli Pla