Els de 4t d’ESO visitem Mar i Murtra i iniciem el Projecte de Recerca amb el CEAB

Dijous, 10 de novembre els alumnes de 4t van iniciar el projecte de recerca aprofitant que era dia de sortida pedagògica. El projecte de recerca de 4t està vinculat a la cultura oceànica.

En relació amb aquest projecte vam començar a sensibilitzar l’alumnat en el coneixement del mètode científic i del concepte de ciència ciutadana. Per a fer-ho vam utilitzar l’expertesa dels professionals del CEAB amb qui col·laborem en el marc del projecte Magnet. Abans de dirigir-nos cap al jardí botànic Marimurtra vam explicar als alumnes l’aplicació Mosquito Alert, el cicle de vida del mosquit i vam fer servir estris com el microscopi i les lupes dels laboratoris de l’institut per visualitzar les larves i les futures pupes. Un cop acabada l’explicació ens vam dirigir cap al Jardí Botànic Marimurtra de Blanes, el qual té en marxa un pla de detecció i actuació contra el mosquit tigre. Conjuntament amb l’Associació Mediambiental Xatrac, ha estudiat els punts on el mosquit tigre pot tenir més facilitat per pondre-hi els ous (punts de cria potencials) amb l’objectiu de dur-hi a terme accions de control a partir de l’aplicació de productes biològics.

Un cop al jardí de Blanes vam fer una visita guiada per descobrir el Jardí Botànic, l’entorn, els racons i les espècies vegetals d’arreu del món acompanyats d’un guia. Vam conèixer la figura de Carl Faust, el creador del jardí, i vam gaudir d’un recorregut d’aproximadament 2 km amb més de 3.500 espècies. Vam poder visitar tot el jardí i descobrir les plantes més característiques. En acabat vam pujar fins al castell de Sant Joan de Blanes. El castell d’estil romànic va ser construït entre els segles XI i XIII. La primera vegada que se’n va sentir a parlar, va ser l’any 1001 i pertanyia al vescomte de Cabrera. El trobem situat al cim del turó de Sant Joan i té una altura de 173 metres sobre el mar, característica que permet tenir una vista panoràmica de tota la ciutat de Blanes.

El Castell de Sant Joan va ser construït per vigilar les incursions marítimes dels pirates, sobretot en èpoques en què el regne de Mallorca era del domini àrab. Aquest castell oferia a la població de Blanes una seguretat de refugi quan venien les invasions.

Mireu més fotos.

Text: Joan Vila.