Trobada d’alumnes de llatí a Empúries

MIREU MÉS FOTOS

Dijous 14 de març,  els alumnes de 4t d’ESO que cursen l’itinerari humanisticosocial van assistir a la IX trobada d’alumnes de llatí de les comarques gironines. Es tracta d’una trobada anual que es realitza a diferents punts on hi ha restes arqueològiques del món grecoromà, aquest any va ser a Empúries.

Alumnes procedents de 35 instituts van tenir l’oportunitat  de compartir un matí diferent, ple d’activitats a l’aire lliure i tallers relacionats amb la cultura grega i romana. Van participar en jocs a la platja, van fer escriptura sobre papir, i van fer de legionaris romans. També van assisitir a un espectacle de dansa sobre la formació del cap Norfeu i una gimcana en la qual van recórrer i visitar de manera lúdica tot el recinte.

La trobada és organitzada per l’equip de professors de llatí i grec i cultura clàssica que formen el grup ICE de Cultura Clàssica Dolors Condom, en col·laboració amb el Museu d’Arqueologia de Catalunya – Empúries, l’Ajuntament de l’Escala i el Camp d’Aprenentatge d’Empúries. Tot plegat, un fantàstica iniciativa per demostrar que la cultura clàssica es pot aprendre també de forma pràctica.