Vaga convocada pels propers dies 15, 16, 17, 23, 29 i 30 de Març

Benvolgudes famílies,

El Departament d’Empresa i Treball ha publicat l’Ordre TSF//2022 per la qual es garanteixen els serveis essencials els dies de la vaga anunciada pels sindicats prevista per als dies 15, 16, 17, 23, 29 i 30 de març de 2022 del personal docent funcionari de carrera, en pràctiques i interí del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

En el cas dels instituts d’educació secundària s’estableix com a servei essencial:

• Una persona de l’equip directiu per centre de treball i

• Un docent per cada 3 unitats o aules

Aclariments sobre la vaga:

• El dret de vaga de qualsevol treballador o treballadora és individual i pot decidir el mateix dia si fa la vaga o no, sense l’obligació de comunicar-ho prèviament a la direcció del centre. Per la qual cosa ens és impossible saber quants treballadors o treballadores secundaran la vaga, ni del curs que seran.

• Els serveis essencials estableixen que hem de garantir el servei de vigilància i atenció a l’alumnat menor de 16 anys quan el seu docent ha fet vaga.

• Les classes que no es poden impartir per vaga del docent, garantirem la vigilància dels menors de 16 anys, ja sigui a l’aula o sigui al pati, segons el nombre d’alumnat assistent i del nombre de docents disponibles, respectant el mínim de 1 docent per cada 3 grups.

• L’alumnat major de 16 anys, podrà sortir del centre les hores que el seu docent hagi exercit el seu dret a vaga.

Si cliques a la imatge que hi ha acontinuació trobaràs els manifests que subscriuen la major parts dels docents de l’institut Rocagrossa.