Rieres Camp’24. Aventura i ciència amb un guiatge de luxe!

Mira més fotografies

Avui divendres amb l’alumnat de 3r d’ESO hem tornat, cansats però contents, del projecte Rieres Camp’24.  Una caminada i acampada dirigida pels alumnes de cicles Guia en el Medi Natural i Temps de Lleure i que fem en col·laboració amb el Centre d’Estudis Avançats de Blanes CEAB.

Ahir, a les 9 del matí,  vam sortir de l’institut en direcció a Tossa de Mar passant pel Massís de Cadiretes i l’estany de les Granotes. Durant la ruta van realitzar diverses preses de mostres en rierols, basses i marges a fi de mesurar les emissions de CO2. Per seguir rigorosament el mètode científic, ens van acompanyar científics del CEAB-CSIC, que van explicar a l’alumnat com realitzar el mostreig.  Una sortida que es treballarà des de totes les matèries i que vol ser el colofó final de molts dels continguts treballats a l’aula.

Cap al migdia vam arribar al Càmping Tossa, vam dinar i l’alumnat de cicles va realitzar el muntatge de tendes. Tot seguit vam seguir la nostra caminada fins a Tossa.

Prop de 25 quilòmetres, moltes dinàmiques, presa de mostres, passejada urbana  i una gran nit en tendes d’acampada. Aventura, emoció i coneixences al servei de l’educació. Tot plegat dinamitzat pels nostres guies del cicle de grau mitjà de guia pel medi natural i temps de lleure.

Cal agrair l’esforç de coordinació de l’activitat a tot el professorat implicat i als alumnes del cicle , així com als científics i científiques del CEAB-CSIC per la seva disposició i acompanyament en el projecte.