Presa de mostres a la platja de Lloret

Mireu més fotos.

L’alumnat de 2n d’ESO ha anat a la platja gran de Lloret i a Sa Caleta a fer una recollida de mostres per analitzar la sorra i determinar la quantitat de microplàstics. També han fet mesures de la platja i de la temperatura de l’aigua.

La presa de mostres es realitza en col·laboració amb el projecte que impulsa el CEAB “Observadores del Mar”. La científica Gemma Agell ens ha acompanyat i explicat com fer el mostreig, per tal de poder extreure dades que puguin utilitzar en les diverses investigacions que es duen a terme en el CEAB sobre el mar.

Tot seguit, els alumnes han anat al laboratori del centre a fer el cribatge i la catalogació dels microplàstics i mesoplàstics que han trobat a les mostres, i després han fet la granulació, que consisteix en identificar la mesura del gra de de sorra que tenim a la nostra platja.