Més alumnes plurilingües!

T’has quedat amb ganes de ser l’alumne plurilingüe de la teva classe? Encara t’ho posem més fàcil, explica’ns amb 5 línies en quins moments parles una llengua que no és la materna o familiar. Explica’ns les situacions en què parles diferents llengües, si és possible, fora de l’escola.

Respon en la mateixa web, en l’apartat Deixa un comentari. Digues nom, cognom i curs! Tens temps fins a l’11 de febrer. Un cop hagis deixat el comentari recorda que només ets candidat, guanya’t el mèrit demostrant les teves habilitats plurilingües. Fes-te sentir!

1. Joel Campmajo Pallicer

La meva llengua materna és el català, però a vegades utilitzo altres llengües com el castellà per parlar amb amics o companys de classe i l’anglès per parlar a l’estiu amb els estrangers.

2. Júlia Ramos 2n Bat B

Les meves llengües maternes són el català i l’anglès, ja que amb la meva mare parlo anglès i amb el meu pare català. La única llengua que parlo que no sigui la materna, és el castellà, perque el parlo amb algun dels meus amics.

3. Dariana

Les llengües no maternes o paternes que parlo són el castellà i l’anglès. El castellà és el que parlo més fora de casa amb els meus amics i l’anglès el parlo amb els estrangers quan venen i tenen algun dubte.

4. Santi Rigat 2nBat B

Les meves llengües maternes són el català i el castellà. Es molt comú per mi parlar en anglès quan estic a les xarxes socials ja que la llengua anglesa permet que molta més gent pogui conèixer i entendre el meu perfil online.

5. Jesus Ruiz Navarrete 2nBatB

Les llengües que conec, a part de les maternes com ara el castellà o el català, crec que encara no les utilitzo com cal fer-les servir. Però crec que en un futur en alguna feina les acabaré utilitzant per a poder-me comunicar amb altra gent dels meus voltants.

6. Didac Coll

Les meves llengües maternes són el català i el castellà. Però també utilitzo sovint l’anglés quan parlo amb qualsevol persona extrangera, ja sigui per internet o en persona, per a resoldre qualsevol dubte que tingui o també utilitzo, sovint, la llengua anglesa per mantenir una conversa amistosa amb certs amics meus.

7. Maria Sturm Aumedes

Les llengües que parlo a casa són el català i l’alemany. El castellà el parlo a classe amb alguns amics i l’anglès amb persones de l’estranger que conegui gràcies a les xarxes socials com Instagram.

8. Roberta Constantin

La meva llengua materna és el romanès i la parlo amb els meus familiars. Les altres llengües que parlo són el castellà, amb els amics i els companys de classe; el català, que el parlo en l’àmbit acadèmic i amb alguns companys; i l’anglès, que el parlo amb gent estrangera.

9. Roberta Constantin Constantin

La meva llengua materna és el romanès i el parlo amb els meus familiars. Les altres llengües que parlo són: el castellà, amb amics i companys de classe, tot i que a casa també, el català, en l’àmbit acadèmic i amb algun company i l’anglès, amb gent estrangera.

10. Carla Feliu Vila

Les meves llengües maternes son el català i el castellà. Sovint utilito l’anglés, que no es materna, per parlar amb gent estrangera, sobretot a l’estiu o a les xarxes socials.

11. Eva López 2BATA

Amb freqüència, parlo el català. L’anglès, el practico amb la meva sogra, sovint ens posem lliçons al cotxe per aprendre d’una manera divertida i conversem per enfortir la comunicació. També el practico amb el meu cosí que està a l’extranger. El francès, és una llengua que domino molt poc, però que m’encantaria descobrir-lo en la seva totalitat. El castellà, l’utilitzo més en l’àmbit amistós.

12. Nerea Méndez

Les meves llengües maternes són el català i el castellà. Amb la meva família i amics o amigues utilitzo el castellà, a excepció d’alguns amb qui utilitzo el català i l’anglès.

13. María Paula López Muriel

La meva llengua materna és el castellà, però faig servir altres llengües en diferents àmbits.
    Per començar, parlo català a l’escola, amb algunes amigues que se senten més còmodes parlant el català o a l’hora d’anar a una botiga o cafeteria.
    D’altra banda, parlo anglès amb alguns familiars i amics que es troben als Estats Units i que no parlen ni castellà ni català.
    Tot i no parlar altres idiomes a part del castellà, el català i l’anglès, consumeixo pel·lícules, música i sèries en altres idiomes com l’alemany o el japonès.

14. Avril Rodríguez Álvez

La meva llengua materna és el castellà.
    El català l’utilitzo en l’àmbit acadèmic per interactuar amb els docents. Així com, en algunes ocasions, amb els companys de classe. Tot i això, amb aquests últims habituo parlar en castellà, ja que em sento més còmoda i parlo amb més fluïdesa.
    Per altra banda, l’anglès no el parlo tant, sinó que el consumeixo a través de vídeos, sèries, pel·lícules, etc.