La 1a acampada dels alumnes de Guies en el medi natural i temps de lleure

MIREU MÉS FOTOS

Els dies 14 i 15 d’octubre els alumnes del GMNiTLL van anar d’acampada a la comarca del Ripollès. Concretament a la casa de colònia de Torre del Coll de l’empresa Bastiments Aventura, situada a la població de Camprodon.

Dins de l’assignatura de Guia de Muntanya, una de les activitats de referència d’aquest curs són les travesses i activitats a la muntanya i en el medi natural. En aquesta primera presa de contacte, els alumnes han estat dos dies fent activitats a la natura dins un entorn espectacular i tot portat a terme pels monitors de l’empresa Bastiments Aventura amb la coordinació dels professors titulars de l’assignatura Raquel Palou i Pere Boada i l’acompanyament dels professors del centre Anna Sala i Carles Saballs.

Sortint amb autocar des de Lloret el dijous al matí s’arriba a les 10h a Camprodon, on s’explica al alumnes les activitats del dia i la separació per grups. Durant aquest dia es porten a terme dues rutes amb BTT segons el nivell dels alumnes i un circuit d’aventura amb tirolines i ponts tibetans situats a més de 10 metres d’altura ben assegurats amb arnesos i material d’escalada i de seguretat.

Al migdia els alumnes es podien portar el dinar fet de casa o fer-se’l amb fogonets allà mateix, opció que van triar  la major part dels alumnes.

A la tarda i després d’acabar les activitats, els alumnes van tenir una estona per muntar les tendes d’acampada en les quals dormirien a la nit, i tot seguit escoltar una xerrada sobre “Emprenedoria” portada a terme pel CEO de Bastiments Aventura.

Divendres al matí, alumnes i professors agafen l’autobús direcció les pistes d’esquí de Vallter 2000 on s’inicia la travessa de muntanya amb punt culminant al Pic de Bastiments de 2.881m d’alçada. La ruta té una durada de 4 hores, en què els alumnes recorren un total de 10,5km i 820 m de desnivell positiu.  Una ruta molt bonica a través del Circ d’Ulldeter i pujant pel Coll de la Marrana, clàssica ascensió de la part més oriental dels pirineus catalans.

Un cop acabada la travessa, els alumnes dinen a la casa de colònies, desmunten les tendes d’acampada i tornen cap a Lloret de Mar.

Text a càrrec de Carles Saballs