Jornada matemàtica a Santa Cristina

Mireu més fotos

Els alumnes de 1r A i B d’ESO de l’Institut Rocagrossa han assistit a les jornades matemàtiques i una visita a l’església que organitza l’ajuntament pels instituts de Lloret de Mar. Els alumnes de 1r C i D d’ESO realitzaran les mateixes activitats el 18 de maig.

Dins l’àmbit matemàtic han hagut de d’efectuar diversos mesuraments a l’exterior de l’ermita de Santa Cristina, els quals els han servit per aplicar a la pràctica diferents conceptes i càlculs apresos a l’assignatura de matemàtiques.

Posteriorment, han gaudit d’una visita  cultural guiada a l’interior de l’ermita de Santa Cristina on s’ha explicat la seva història i la llegenda. L’alumnat ha participat de manera activa amb la llegenda i de tradicions lligades a l’ermita i al municipi.

L’Ermita de Santa Cristina està situada sobre un monticle que domina la Platja de Santa Cristina. Aquest santuari d’estil neoclàssic acull al llarg de l’any dues festes principals: la dels Perdons i la del 24 de juliol, Festa Major d’estiu de Lloret de Mar. L’Obreria de Santa Cristina és l’entitat que té cura del manteniment de l’ermita i els seus voltants, així com de les tradicions vinculades amb aquest santuari: La Festa dels Perdons, la processó de Santa Cristina amb la regata S’Amorra Amorra, i el Ball de Plaça o Dansa de les Almorratxes.

Finalment, per concloure les activitats, han participat d´una sessió d’educació visual i plàstica focalitzada en el descobriment dels detalls del paisatge, la qual s’ha portat la magnífica platja de Santa Cristina.