Grups autoritzats per la Vaga del 8M i informació per a les famílies

Benvolgudes famílies,

Adjunt teniu un document amb els grups d’estudiants que han sol·licitat adherir-se a la vaga convocada pel Sindicat d’Estudiants per demà divendres 8 de març de 2024 i quines sol·licituds han estat admeses o no.

GRUPS AUTORITZATS A FER VAGA

L’alumnat que secunda la vaga serà responsable de recuperar la feina que s’ha realitzat aquell dia. Si aquell dia un docent té planificat exàmens o proves avaluatives, l’alumnat que s’adhereix a la vaga té dret a poder fer les proves en altre dia.

L’alumnat que fa la vaga ha de reflexionar sobre els motius d’aquesta i també sobre les conseqüències de la no assistència a classe. En cas que decideixin acollir-se al dret a vaga, és important fer-los reflexionar que ho facin pels temes pels quals s’han adherit a la vaga i evitar que el dia de vaga sigui un simple dia de festa.

L’alumnat menor d’edat que s’adhereix a la vaga, ho fa sota la responsabilitat de la família. És la família qui ha de signar i autoritzar la vaga de l’alumnat, entregant el document de justificació de faltes al tutor o la tutora corresponent indicant com a motiu el suport a la vaga.

També us informem que les organitzacions sindicals CGT i IAC i INTERSINDICAL-CSC han convocat una jornada de vaga general per al dia 8 de març de 2024, de 0.00 hores a 24.00 hores de durada, adreçada al conjunt de treballadors i treballadores adreçada al sector públic i privat de l’àmbit territorial de Catalunya.

Pel que fa als treballadors de l’institut Rocagrossa, no coneixem el seguiment que tindrà la vaga. Us informem que el centre adoptarà les mesures organitzatives dins del marc normatiu corresponent als centres educatius de secundària.

En el cas que durant el matí hi hagi alumnat que vulgui marxar, no donarem autorització a no ser que vingui la família a recollir-lo al centre.

Atentament,

Institut Rocagrossa