Estudi HBSC de l’Organització Mundial de la Salut fet al Rocagrossa

Durant el curs 2017-2018 l’alumnat que feia  2n d’ESO al nostre institut va participar en l’estudi Health Behaviour in School-aged Children (HBSC), reconegut per l’ Organització Mundial de la Salut.  Tenia com a objectius conèixer l’estil de vida i salut  i les característiques dels contextos socials  dels adolescents, en paral·lel amb les dades recollides a Catalunya i a Espanya.  Tota aquesta informació permet dissenyar estratègies d’intervenció en tots els nivells.

Aquí us presentem dos documents. En un d’ells hi ha les dades més importants del nostre centre. A l’altre hi ha la comparativa amb Catalunya i Espanya. En aquesta, el nostre alumnat surt ben situat pel que fa a consum de fruita, amb la satisfacció amb la seva pròpia imatge, amb l’activitat física que realitza fora del centre, amb les hores de dormir  els dies de classe. També obté millors  resultats pel que fa al consum de tabac o alcohol, tot i que seria desitjable que els nivells fossin més baixos. En canvi,  les relacions amb la família i amb el centre educatiu són millorables, així com la imatge que es té d’aquest. Dels indicadors que fan referència al bullying escolar o a les xarxes, hi ha la percepció de que és un tema que té més protagonisme del desitjable i que s’han de fer actuacions en aquest sentit.

Compartim aquestes dades que segur són de gran interès i curiositat.

Dades estudi HBSC del nostre institut.

Dades estudi HBSC comparativa.