Els alumnes de primer cicle d’ESO treballen la diversitat afectivosexual

La regidoria de la dona de Lloret de Mar ha ofert un taller per treballar la perspectiva de gènere a l’institut. Els alumnes de segon d’ESO ja han participat en una xerrada participativa de dues sessions on s’ha abordat la diversitat afectivosexual amb l’objectiu de valorar, també, el paper de les noies a la societat i empoderar-les. La segona sessió està prevista pels propers mesos, una iniciativa a la que també se sumaran els alumnes de primer.

La diversitat afectivosexual i de gènere s’emmarca en una perspectiva de gènere i feminista, que vol anar més enllà de les persones LGBTI i oferir una mirada més global del gènere i la sexualitat. En aquest cicle de xerrades, per tant, es volia fer partícips als estudiants i responsabilitzar-los de les actituds respecte a qualsevol col·lectiu. La finalitat era treballar el concepte de ciutadania i establir marcs respectuosos i oberts per totes les persones i la seva diversitat.