Actors de teatre entre els alumnes. Yago Rodríguez.

En Yago és un alumne de segon que aquest dissabte va actuar en una obra amb La companyia La Verbenera Cubana, al Teatre de Lloret . “El misteri del monasteri”, que és així com es titula, és una comèdia amb tints dramàtics amb un missatge clar: no et refiïs mai d’algú que no coneixes.

Però en Yago no és la primera vegada que actua. Ara, el proper dia set de desembre, estrenarà també al teatre de Lloret  “No t’ho callis” del grup ButaKjoves, un drama sobre l’assetjament  a una noia de setze anys que vivia en un orfenat, l’adopten i quan va a l’institut pateix molt. Només actuen joves. L’actriu més gran té 21 anys. A més, la majoria dels que actuen han patit alguna mena d’assetjament.

Quins papers t’ha tocat de fer? En d’ells és d’un líder positiu en un grup d’amics. Alguna vegada hi tinc alguna cosa en comú, però em considero sobretot obedient, com el personatge, però notan hiperactiu com ell.

Passes nervis davant l’escenari? No, si recordo el text i com interpretar-lo, estic molt tranquil i m’agrada molt. Crec que la por escènica no existeix.

Quants assajos has fet? Cap a dotze, més o menys. I d’assajos generals, tres.

A quantes obres has actuat? A tres, que jo recordi.

T’agradaria dedicar-t’hi professionalment? Sembla una bona feina, t’abstreu de la realitat. Perquè no? Però preferiria dedicar-me al cinema enlloc del teatre.

Hi ha més actors a la família? El meu pare mateix, que ja ha fet coses pels voltants. I també li agrada molt a la meva germana, però ara no té temps.

Quin és el teu actor preferit? Ryan Reynolds, a la pel·lícula Deadpool.

Gràcies Yago, i molta merda!