Activitats de neu al refugi de Cap del Rec amb els alumnes de GMNTLL

MIREU MÉS FOTOS

Els dies 9, 10 i 11 de març, els alumnes de GMNTLL van estar fent activitats de neu al municipi lleidatà de Lles de Cerdanya, dins de les activitats de l’assignatura de Guia de baixa i mitja muntanya del cicle de grau mitjà.

A través del guiatge de les professores de l’assignatura Raquel Palou i l’Anna Sala i el professor acompanyant Carles Saballs i l’alumne de pràctiques Miguel Ávalos, els alumnes van sortir de bon matí del dimecres de Lloret de Mar, direcció al Refugi de Cap del Rec on van conviure durant aquests tres dies amb el grup.

Tan punt va arribar el dimecres al matí, els alumnes van començar l’activitat d’esquí de fons que duraria tot el matí de dimecres i dijous. A la tarda es va realitzar una cursa d’orientació per grups.

El dijous, després de dinar i acabar amb l’esquí de fons, els alumnes van realitzar una activitat sobre rescat a través de l’aparell de DVA (Appareil de Recherche de Victimes d´Avalanches), pala i sonda i la construcció d’un iglú de supervivència.

El divendres al matí es va fer una petita formació de l’ús i utilització de les raquetes de neu i tot seguit es va portar a terme una ruta començant i acabant al mateix refugi.

De l’estada cal destacar la bona experiència que ha suposat per als alumnes, ja que han pogut gaudir d’un entorn únic i fer activitats espectaculars dins els magnífics paisatges dels Pirineus Catalans.

Text a càrrec de Carles Saballs