3r visita la central elèctrica de La Corba (Ripollès)

Mireu més fotos.

Aquest dimarts 28 de març prop de 90 alumnes de 3r d’ESO han visitat La Corba. La primera central hidroelèctrica en incorporar un sistema únic de megacargols que permet fer electricitat sense treure aigua del riu ni perjudicar els peixos.

Des del departament de tecnologia del centre s’ha organitzat aquesta sortida amb l’objectiu de què l’alumnat de 3r conegués, de primera mà, una  joia del patrimoni industrial del país. La Corba és una petita central de prop de 100 anys d’història propietat de Josep Maria Sabatés, un “turbinista” que per continuar generant energia renovable al segle XXI s’ha hagut d’adaptar. Aquesta adaptació és el que ha permès a professors i alumnes conèixer la tecnologia d’un sistema únic a l’Estat espanyol de cargols d’Arquimedes que fan possible que la central continuï generant electricitat a ple 2023. Els alumnes també han pogut observar “una escala de peixos” un sistema que ha permès que la central pogués continuar generant energia sense afectar el cabal ecològic del riu i perjudicant mínimament l’ecosistema fluvial.

Els alumnes s’han organitzat en petits grups per poder copsar tota la complicació científica i tecnològica d’aquesta central centenària i han descobert el paisatge industrial d’una de les zones més patrimonials de Catalunya. Un testimoni de l’herència industrial del país.