Aquest matí, els alumnes de 1r d’ESO hem presentat els resultats de les nostres investigacions al laboratori.
Durant aquest curs, a Gestió Autònoma hem après a formular hipòtesis investigables i a aplicar el mètode científic a través de diferents activitats. En aquest procés, ens han acompanyat els científics del CEAB, que ens han ajudat a entendre millor com treballa la ciència, i l’Anna i la Maria, les nostres professores de ciències naturals.
Tot va començar fa uns mesos, quan vam començar a investigar les formigues. Al taller de tecnologia vam construir un formiguer i, un cop hi vam introduir les formigues, vam poder posar a prova diferents hipòtesis. Per exemple, vam investigar si preferien la llum o la foscor, si les olors influïen en el seu comportament o quin tipus d’aliment els agradava més, entre d’altres.
Després de setmanes observant, recollint dades i analitzant resultats, avui hem presentat les nostres conclusions a en Pol Fernández, la Gemma Agell i la Marta Simón. Han escoltat atentament les nostres exposicions, ens han fet una devolució molt enriquidora sobre la feina realitzada i ens han felicitat per tot el treball que hem dut a terme.
Volem donar-los les gràcies per compartir amb nosaltres els seus coneixements i per entrar a les nostres aules per guiar-nos durant tot aquest procés d’aprenentatge. Gràcies per ajudar-nos a descobrir com treballen els científics i per fer-nos viure aquesta experiència tan interessant.


