La importància de preservar el litoral marí

Mira més fotografies

L’alumnat de 2n d’ESO va participar en un dia de ciència gràcies a la nostra aliança amb el Centre d’Estudis Avançats de Blanes.

Ell científic Jordi Pagès va oferir una xerrada on va convidar l’alumnat a reflexionar sobre com d’important és la preservació del litoral. Va quedar palès que la vegetació i les dunes són la forma més eficient de preservar la costa, i així ens ho va demostrar amb els seus estudis i amb el simulador que veureu a les fotografies.

Tot seguit, vam anar a la platja de Fenals a fer una activitat de mesura per veure com canvia el litoral. Per això, vam utilitzar un dron, uns GPS diferencials, amb cintes mètriques i amb els GPS. Vam poder calcular les àrees que ocupava la sorra i les compararem amb les que prendrem en els pròxims mesos.

Volem agrair al Jordi i a les científiques del CEAB que ens van acompanyar, tant per la preparació de l’activitat com per la posada en marxa.