Visita de l’alumnat de 1r de batxillerat al CEAB molt interessant i enriquidora

L’alumnat de 1r de Batxillerat ha visitat aquest matí les instal·lacions del nostre partner, el CEAB-CSIC de Blanes.

Jolle Jolles, #jollethebiologist, ens ha explicat com estudia el comportament grupal dels animals des de la perspectiva de l’individu amb l’observació del comportament de peixos.

Pol Fernández està fent un estudi sobre el comportament de les colònies de formigues, que relacionarà amb el sistema de funcionament de les neurones del cervell, amb possibles aplicacions en l’estudi de malalties com l’Alzheimer.

Laura Blanco ens ha explicat el projecte i l’aplicació Mosquito alert, en la que ja hi vam començar a treballar el curs passat a l’institut amb l’alumnat de 4t d’ESO.

Miquel Ribot, Xavier Peñarroya i Helena Guasch, ens han parlat sobre com fan mostreig d’aïgues fluvials, com analitzen les acumulacions de fòsfo, nitrat i carboni i de microplàstics. I el més sorprenent, com analitzen els bacteris que es troben al biofilm i estan esbrinant quins bacteris són capaços d’eliminar i fer volatitzar les restes de nitrats acumulats en els espais fluvials.

El Centre d’Estudis Avançats de Blanes és el nostre partner en el projecte Magnet, una aliança que permet al nostre alumnat treballar amb científics de primera mà. Juntament amb el CEAB, desenvolupem projectes de divulgació científica i de recerca, i portem a terme propostes de treball innovadores que promouen el raonament crític, la recerca i la reflexió del nostre alumnat.

Mireu més fotos i vídeos