VISITA A L’AJUNTAMENT DE PALAU-SOLITÀ I PLEGAMANS. 1r Curs CFGM de Gestió Administrativa.

El dia 9 de març, els nostres alumnes de primer curs del cicle formatiu de grau mitjà de Gestió Administrativa van visitar l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans. L’Alcaldessa Teresa Padrós, la regidora Carme Sanz i el regidor Miquel Rovira els hi van fer d’amfitrions.

La visita tenia l’objectiu de conèixer el funcionament de la institució, tant des de la vessant política com administrativa. En el diàleg que van tenir  Padrós, Rovira i Sanz amb els i les alumnes, van sorgir temes com la dedicació dels regidors i regidores per dur a terme la seva funció o la relació entre els grups de govern i de l’oposició.

Entrant al detall sobre el funcionament de l’Ajuntament, l’Alcaldessa va exposar als joves diversos espais de participació ciutadana, ja siguin permanents, com la cogestió de l’Escorxador o el Mulla’t per la Festa Major, o puntuals, com el procés que s’ha dut a terme per escollir el disseny del skatepark que es crearà properament.

També hi va haver temps d’ensenyar i debatre sobre el disseny arquitectònic escollit per construir la nova Biblioteca Municipal. Els i les alumnes, al seu torn, van expressar algunes demandes sobre temes diversos, com ara la millora del transport públic amb ciutats de l’entorn i amb la Universitat Autònoma de Barcelona. També van posar sobre la taula les infraestructures de salut que donen servei a la ciutadania del municipi. Padrós, Rovira i Sanz van detallar les accions que l’Ajuntament duu a terme respecte als temes exposats, si bé van concretar que les competències per actuar en alguns d’ells són d’altres administracions, com la Generalitat de Catalunya, a les quals l’Ajuntament trasllada les demandes i la seva col·laboració per satisfer-les.