Taller de reporters

El passat dijous, els alumnes de l’optativa El periodista aficionat de 3r vam fer un taller que s’ofereix des del diari La Vanguardia que es diu Junior Report (@junior_report ).

Són dues hores en què els alumnes d’aquesta assignatura aprenem sobre el panorama informatiu del país, així com a saber què és notícia i què no, a buscar-les, escriure-les, seleccionar-les per importància, etc. Aquest és el segon any que es fa al nostre institut, ja que l’any passat en vam quedar contents.

La primera part del taller va consistir en una anàlisi dels mitjans de comunicació, que entre tots vam classificar segons quines crèiem que eren les seves tendències ideològiques i polítiques, per entendre que cada mitjà té una línia editorial diferent. També ens van explicar les característiques de la notícia i quan un fet és noticiable.

Després ens vam organitzar en petits grups i vam buscar notícies recents del nostre voltant, de l’institut. Quan vam tornar vam fer una espècie de diari amb les nostres notícies seleccionades i les vam exposar a la resta de la classe.

Judit Bachiller i Laia Verdaguer, El Periodista aficionat.