Sortida a Guissona: visita a l’empresa BonÀrea

El 17 de febrer de 2023 els alumnes de grau mitjà en gestió administrativa i els de primer de batxillerat social vam anar a Guissona convidats per BonÀrea. Des de la botiga de Palau-solità i Plegamans, juntament amb la direcció general del grup empresarial BonÀrea ens van ajudar a organitzar la visita a les instal·lacions centrals a Guissona, van finançar l’autobús i ens van convidar a un bon dinar, en el que cadascú va poder triar entre diverses carns i menjars típics de la marca: directe del camp.

Les instal·lacions de l’empresa són un referent en organització empresarial en el que s’agrupen i coordinen activitats que van des de l’origen dels productes, la seva elaboració, distribució i comercialització, la qual cosa suposa estalvis en costos i en l’apropament al consumidor de productes ramaders i agrícoles.

El grup BonÀrea duu a terme i controla tota la cadena d’alimentació, cria i cura dels animals, l’elaboració de productes i la logística i comercialització directa fins el consumidor final. Ho fa sense intermediaris, posant en pràctica un model d’integració que és reconegut i valorat tant pels consumidors com per les Escoles i Universitats, que ho utilitzen com a exemple d’excel·lent gestió empresarial. El grup compta amb més de quatre mil treballadors i més de quatre mil agriculttors i ramaders vinculats amb l’activitat agropecuària.

En la majoria de sortides que es fan des dels Instituts es combina una vessant lúdica amb una més centrada en mostrar la pràctica de casos, exemples i continguts que s’estudien a les aules des de diversos punts de vista, com l’empresarial, l’econòmic, la gestió i també la comunicació. A nivell comunicatiu, vam poder veure com en una empresa hi ha molts aspectes que comuniquen, més enllà de la publicitat. Una marca comercial ens transmet elements de la seva identitat corporativa, que podem veure en el disseny de lotogip i marca, les seves instal·lacions, també el disseny de les botigues i establiments, els valors, la seva implicació amb la societat i els consumidors. A partir de la identitat, a través de la comunicació, la publicitat i les relacions públiques, es crea una imatge de marca que és coherent amb els valors de l’empresa.

Les visites a les empreses són actes de relacions públiques i de responsabilitat social corporativa, ja que l’empresa es relaciona i comunica amb clients reals i potencials d’acord amb els seus valors. Això permet conèixer des de dins una gran empresa, i es demostra, sense cap filtre, la qualitat dels seus productes, la higiene i els controls de qualitat de les instal·lacions i la cura dels productes alimentaris, que segueixen uns processos ràpids i eficients, en un àmbit tant important i tan proper com l’alimetació.