L’alumnat de 3r i 4t d’ESO reflexiona sobre les relacions tòxiques

Finalitza el Cicle de xerrades sobre “Relacions Tòxiques” que l’Ainhoa Latorre, vetlladora del centre en pràctiques, i la Carla Sánchez, alumna de 4t d’ESO, han portat a terme en un total de 8 sessions per als nostres alumnes de 3r i 4t d’ESO.

Al llarg de les sessions, els alumnes han participat sense ser jutjats i han estat convidats a la reflexió sobre les relacions tòxiques.

L’estructura del taller estava dividida en dues parts:

La primera, una sèrie de preguntes o situacions on els alumnes responien amb cartolina vermella si creien que la resposta era de relació tòxica, cartolina groga si creien que era de relació que està en perill i cartolina verda per a una resposta de relació sana. Alguns exemples són: Deixes les teves contrasenyes de les xarxes a la teva parella?, Com t’ho prens si la teva parella no et contesta i et deixa el “vist”? Què passa si la teva parella vol portar la relació en secret?

La segona part del taller versava sobre el mite o la realitat: Existeix la mitja taronja? L’amor fa mal?

Valorem que ha estat un taller molt enriquidor per als alumnes d’aquestes edats. Donem les gràcies també a la col·laboració d’en Santi Pozo, el vetllador de l’institut, i a tots els tutors que hi heu participat! Gràcies també a Ràdio Palau per l’entrevista feta. Podeu escoltar l’entrevista al següent enllaç, a partir del minut 23: http://www.radiopalau.cat/pl5/radio-a-la-carta/id2634/mc-16-de-marc-2021.htm

Aprofitem per acomiadar-nos de l’Ainhoa, que ja ha finalitzat les pràctiques al nostre institut com a Integradora Social. Gràcies Ainhoa per la feina ben feta i per la teva dedicació i implicació! Esperem veure’t aviat, aquí estem pel que necessitis.

Servei Convivència i Mediació