Guanyadors de la fase local de la Lliga de debat 2021

El passat dimarts dia 16 de març de 2021 es va celebrar la fase local de la Lliga de debat 2021 i el nostre equip de debat de 2n de batxillerat no podia haver representat millor l’institut. L’Àstrid Pérez, lArnau Olivé, lArnau Serra, la Sara Casañas, la Berta Presas i la Mària Soriano van ser els guanyadors de la fase local denguany i, per tant, representaran la Universitat Autònoma de Barcelona a la fase final de la competició.

D’altra banda, el jurat va acordar atorgar el premi de millor oradora de la fase local a Mària Soriano Ros. Enhorabona!!

Cal tenir present que el jurat ha estat integrat per les persones següents:

– Laura Duarte Campderrós, responsable Tècnica de l’Observatori per a la Igualtat de la UAB.

– Marta Bertran Tarrès, degana de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB i docent del Departament de Teories de l’Educació i Pedagogia Social, de l’Àrea de Teoria i d’Història de l’Educació.

– Anna Ortiz Guitart, sots-directora de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB i docent del Departament de Geografia, de l’Àrea d’Anàlisi Geogràfica Regional, de l’Àrea d’Anàlisi Geogràfica Regional.

Finalment, l’equip de jutges els van compartir aquesta valoració: “Volem fer arribar a tots els equips la nostra més sincera felicitació. Hem pogut comprovar que han fet un gran treball de recerca i sabem que és una competició difícil i més amb les complicacions afegides d’enguany. Així que moltes gràcies a tot el professorat i l’alumnat per haver fet possible l’edició 2021 de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat.”

Tot i els dubtes i inseguretats inicials, va ser una experiència molt enriquidora atès que per als nostres alumnes va ser força útil per guanyar seguretat i estratègies per lexposició oral. A més, van aprendre altres competències com ara la capacitat de defensar una idea amb correcció i, sobretot, a treballar en equip, tal com van fer en tot el procés de preparació, que va començar a principis del segon trimestre.

De fet, el balanç que en fan és molt positiu. Per exemple, han millorat molt en l’àmbit del llenguatge no verbal a lhora de fer un discurs, la qual cosa serà imprescindible per futures exposicions universitàries.

Ara només els falta preparar la fase final de la competició, que se celebrarà el dia 14 d’abril de 2021. El resultat del sorteig ha fet que els toqui debatre amb els següents centres:

• Institut Ramon Berenguer IV (Universitat Rovira i Virgili)

• La Salle Manlleu (Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya)

• IES Pare Vitòria (Universitat d’Alacant)

• INS Manuel Montsuar (Universitat de Lleida)

En aquesta ronda preliminar els han dividit en tres grups i cada equip farà quatre debats. Dimarts dia 20 d’abril sabran quins tres equips (el primer classificat de cada grup) disputaran les semifinals que tindran lloc dimecres 21 d’abril. Finalment, la gran final serà el dia 23 d’abril.

Molta sort a la fase final, equip!

Departament de llengua catalana i literatura