El Cicle Formatiu visita La Fageda

El passat 30 d’abril tot l’alumnat del Cicle Formatiu de Gestió Administrativa va visitar La Fageda, l’empresa de iogurts situada al municipi de Santa Pau, al bell mig de la Fageda d’en Jordà (La Garrotxa). Posteriorment varen fer una excursió a peu fins el cràter del volcà de Santa Margarida. Va ser una sortida que va agradar molt als alumnes.

La Fageda és un projecte social que té per missió millorar la qualitat de vida i promoure la integració social de persones de col·lectius vulnerables.

Neix a principis dels anys 80 com una experiència pilot per mirar de treure els malalts mentals dels hospitals psiquiàtrics i de l’estat de marginació social que patien. Està comunament acceptat que el desenvolupament d’una activitat laboral és quelcom fonamental en la vida de qualsevol persona. Per aquesta raó, l’any 1982 La Fageda posa en marxa a Olot un projecte empresarial amb l’objectiu d’inserir laboralment i socialment les persones amb discapacitat psíquica o trastorns mentals severs de la comarca.

L’any 1987 La Fageda s’instal·la a la seva seu actual, el mas Els Casals, que és dins la reserva natural de la fageda d’en Jordà, al bell mig del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.

Actualment La Fageda és un organització amb més de 300 persones, entre treballadors i persones ocupades.

Les activitats productives es realitzen al Centre Especial de Treball. Gràcies a la varietat de les activitats que desenvolupa (granja de vaques, fàbrica de làctics i de gelats, obrador de melmelades, jardineria i servei d’atenció al visitant), es pot donar resposta a totes les demandes de treball que el col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual o malaltia mental crònica presenta a la Garrotxa.

Assistencialment, La Fageda presta un servei de teràpia ocupacional, serveis d’habitatge i serveis d’oci, esport i cultura.