Xerrada de la Fundació Kalilu Jammeh – 3ESO, abril 2018

El passat dia 23 d’abril, i coincidint amb la celebració de Sant Jordi al nostre institut, la Fundació Kalilu Jammeh ens va honorar novament amb la seva visita per dur a terme una xerrada destinada als alumnes de tercer d’ESO.

Va ser la primavera del 2017 quan ens vam posar en contacte per primera vegada amb la Fundació. Arran d’un treball previ sobre la tasca de les ONG’s en ajuda al desenvolupament,  des de la matèria de cultura i valors ètics de tercer d’ESO vam saber del treball d’aquesta ONG de la nostra comarca, amb seu a Sant Pere de Ribes. La Fundació treballa amb diverses poblacions locals de Gàmbia, país del qual és oriünd el fundador de l’organització, el Kalilu Jammeh.

Descobrírem així que la dramàtica peripècia del Kalilu per emigrar des del seu país a les costes europees havia tingut un cert ressò als mitjans de comunicació arran de la publicació del seu llibre “El viatge de Kalilu” on descrivia la seva odissea.

Fruit de l’impacte que la visita del Kalilu va produir entre el professorat i l’alumnat, i en línia amb anteriors experiències col·laborant amb d’altres ONG’s d’ajuda al desenvolupament, encetàrem a mitjans de desembre una campanya de recollida de material escolar destinat a Gàmbia i una nova invitació perquè el Kalilu Jammeh, acompanyat de la secretària de l’organització, l’Herminia Nubiola, ens oferissin una xerrada sobre el testimoni personal del Kalilu i la feina de l’ONG a Gàmbia aquesta Diada de Sant Jordi.

Hem de dir que, com no podia ser d’una altra manera, la seva visita ens ha causat novament una gran i duradora impressió, pel testimoni de coratge i dignitat humana que les paraules del Kalilu transmeten. Així ho vam poder comprovar en el torn de preguntes doncs van ser nombroses les mans aixecades amb preguntes dirigides a saber més sobre el drama humà dels immigrants africans. Tots érem conscients de que no podíem desaprofitar un testimoni de primera mà com aquell.

Pròximament farem lliurament a la Fundació del material escolar recollit. A més, un repte solidari és a les nostres mans. El Kalilu ens ha llençat una proposta de col·lecta solidària que esperem en un futur pròxim posar en marxa amb l’ajuda de tots, personal docent i alumnes.

Sergi Garcia

Podeu consultar la pàgina web de la Fundació Kalilu Jammeh per saber més del seu treball a Gàmbia:

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *