Visita a la planta de selecció d’envasos de Gavà-Viladecans – 1ESO, maig 2022

L’alumnat de Primer d’ESO va conèixer de primera mà la planta de triatge d’envasos de Gavà-Viladecans, on arriben els residus del contenidor groc de tota l’àrea metropolitana de Barcelona.

Van poder observar com els camions descarregaven els residus a la zona de recepció i com es desplaçaven per les cintes transportadores cap a les diferents màquines encarregades de separar-los per tipus de material.

Al llarg del recorregut van veure en acció màquines com el garbell rotatiu (per a separar per mides), el separador balístic (per a separar el film), el separador magnètic (ferralla), separadors òptics (plàstics com el PEAD natural i de color i el PET) i el separador inductiu (llaunes d’alumini).

Un cop separats, els residus sortien compactats en forma de bales, o a granel, llestos per ser enviats a plantes de reciclatge.

La visita a la planta es va complementar amb un taller sobre els residus. Aquesta sortida s’emmarca dins el projecte Residu Zero, en el qual l’alumnat ha portat a terme diferents accions amb l’objectiu de reduir els residus generats a l’institut al llarg del curs.