Projecte Residu Zero – 1ESO, 2n-3r trimestre

Us presentem el Projecte Residu Zero sobre minimització dels residus escolars de Primer d’ESO. Podeu consultar els resultats del projecte a la infografia que us hem preparat més avall.

El projecte l’hem dut a terme l’alumnat de 1r A i 1r B i ens ha animat a posar en marxa i a impulsar la recollida selectiva de paper, envasos i alumini tot fent-ne un seguiment al llarg d’un trimestre.

L’objectiu: descobrir quina quantitat de residus produïm a l’institut, extrapolar els resultats a la comunitat educativa de tot el país i tractar de reduir l’ús i malbaratament dels mateixos.

Per a lluitar contra aquest problema hem dissenyat i construït dos contenidors per classe per a recollir aquests residus, hem registrat les quantitats recollides setmanalment i a més hem elaborat els nostres Boc’n’Rolls personalitzats amb l’ajuda inestimable d’alguns adults a qui volem agrair la seva dedicació i esforç.

Amb les dades recollides de tot un trimestre hem obtingut uns resultats força interessants  que volem compartir amb tots/es vosaltres.

La nostre ambició no acaba aquí, però, i ja estem pensant de cara a cursos vinents en estendre les nostres actuacions a la resta de nivells educatius!

Sumeu-vos a la crida pel Residu Zero i aconseguiu el vostre Boc’nRoll!

Reduïm els 49 Kg d’alumini que consumim aproximadament durant el curs a quantitats mínimes!

No només volem recollir el paper, els envasos i l’alumini que utilitzem en el nostre dia a dia sinó que els volem reduir a la mínima expressió!

Tenim moltes idees per aconseguir-ho! Estigueu atents!”