Missió a l’Estació Espacial Internacional

L’alumnat de 1r d’ESO que cursa l’optativa d’Informàtica participa enguany en l’Astro Pi Mission Zero. És un projecte de l’Agència Espacial Europea i la Fundació Raspberry Pi.

El projecte consisteix en crear un petit programa informàtic que funcionarà a bord de l’Estació Espacial Internacional, en un ordinador Astro Pi. Cada programa, de mig minut de durada, mostrarà un missatge amb text i dibuixos dirigit als astronautes i mesurarà el grau d’humitat de l’interior de l’estació.

L’alumnat ha utilitzat un emulador digital per crear els programes i ha après nocions bàsiques de Python, com ara codificar dibuixos, mostrar missatges de text i regular-ne la velocitat de desplaçament. Però no serà fins el mes de maig quan els i les astronautes els podran veure. En finalitzar la missió, tot l’alumnat participant rebrà un certificat electrònic amb la data i la posició de l’estació en el moment que el seu programa va funcionar a bord.